Inbreng wijziging telecommunicatiewet

donderdag 08 juni 2006 16:21

Met belangstelling hebben de leden van de fractie van de ChristenUnie kennis genomen van de voorgestelde wijzigingen in de Telecommunicatiewet. Deze leden onderschrijven het belang van een goede bescherming van de consument bij het gebruik van nummers met hoge tarieven. Consumenten dienen goed ingelicht te worden over het tarief waartegen zij bellen. Onaangename verrassingen dienen voorkomen te worden.
Wanneer zelfregulering niet van de grond komt dan is dwingende wetgeving een noodzakelijke stap.

Via nummers toegankelijk gemaakte dienstverlening valt onder de wet wanneer er aan twee karakteristieken voldaan wordt (MvT, pag. 3). Worden op deze wijze alle problemen aangepakt die bestaan met betrekking tot onvoldoende bescherming van de consument tegen het gebruik van nummers met hoge tarieven, zo vragen de leden van de fractie van de ChristenUnie. Zo nee, welke middelen worden gebruikt om deze overige problemen op te lossen?

In welke mate bestaat er duidelijkheid over de informatienummers waar de problemen zich voordoen, is er een bepaalde categorie/reeks aan te duiden waar de problemen het grootst zijn?
Arie Slob

Reacties op 'Inbreng wijziging telecommunicatiewet'