Week 47 - Margreet

dinsdag 14 november 2006 14:26

Deze week in het bestuurslog: Margreet Schutte, bestuurslid Communicatie

Maandag 13 november
In elke krant was vandaag te lezen hoe het met onze Wouter Bos gaat. Hij wordt van alle kanten aangevallen. Eerst van rechts door het CDA. Bos de oneerlijke draaikont. Vervolgens een aanval van de linkse broeders. Wouter je moet nu echt voor ons kiezen.
En als klap op de vuurpeil wordt hij door zijn eigen partijgenoten aangevallen. Zij zeggen dat Bos nu maar eens zijn net aan de linker kant moet uitwerpen.

Het is duidelijk. Bos moet gaan voor een linkse coalitie. Maar dat gaat hij natuurlijk nooit redden, gezien de huidige peilingen. Dus hierbij de presenteer ik u de nieuwe coalitie. CDA-VVD-ChristenUnie. Precies 75 zetels. Alleen gaat dit wel werken?  Mark Rutte heeft gezegd dat hij niet met de ChristenUnie in zee wil. En de ChristenUnie heeft ook nog wel wat noten te kraken voordat ze in een coalitie met de VVD gaat zitten.

Politiek blijft een ingewikkeld spel. Moeten we de partijen in al hun uitlatingen geloven of mogen we dat na 22 november allemaal vergeten? Ik ben zeer benieuwd. Maar een ding is zeker. Het is niet meer noodzakelijk om strategisch op het CDA te stemmen. Die halen het wel. Dus voor een sterker christelijk-sociaal geluid stemt u op de ChristenUnie.

Reacties op 'Week 47 - Margreet'

Archief > 2006 > november