PerspectieF'ers in Ede organiseren groot verkiezingsdebat

ArieSlob01.jpgdonderdag 09 november 2006 13:04

PerspectieF Ede organiseert op 13 november in samenwerking met de lokale CDJA-afdeling een groot verkiezingsdebat, waarbij verschillende Kamerleden aanwezig zullen zijn. Eén van hen is Arie Slob, de tweede man op de lijst van de ChristenUnie

Aan het debat zullen verder kandidaten van de CDA, D66, Groenlinks, PvdA, SGP, en VVD deelnemen. Onder hen zijn de kamerleden, Jack de Vries (CDA), Kees van der Staaij (SGP) en Jeroen Dijsselbloem (PvdA). Dirk-Jan de Jeu, voorzitter van PerspectieF Ede, kijkt uit naar de avond.  "Het beloofd een spannend debat te worden we hebben een aantal pittige stellingen."

Tijdens deze avond zullen de  8 kandidaten van de verschillende politieke partijen met elkaar in debat gaan, over onder andere onderwijs en integratie.
Vanaf 19.00 uur is iedereen van harte welkom in Kerkelijk Centrum Emmaus, Laan der Verenigde Naties 94 te Ede. Om 19:30 uur zal de avond worden ingeleid door de burgemeester van Ede, waarna het debat onder leiding van Piet van de Breevaart, voormalig parlementair journalist van het Reformatorisch Dagblad en nu docent op de Christelijke Hogeschool Ede, gaat plaatsvinden.

Tijdens deze avond zullen de  8 kandidaten van de verschillende politieke partijen met elkaar in debat gaan. De avond is opgedeeld in vier debat blokken met uiteenlopende thema’s: Jeugdwerkloosheid, integratie, zedeloosheid en onderwijs. Elk debatblok zal ongeveer 20 minuten in beslag nemen en bestaat uit een intro film, die het probleem aan de orde stelt. Daarna worden twee kandidaten tegenover elkaar gezet en krijgen 5 minuten de tijd om hun standpunt duidelijk te maken. Na die tijd kunnen de overige kandidaten ook deelnemen aan het debat. Naast de 4 debatblokken is er in het programma nog ruimte, zodat vanuit de zaal, diverse vragen aan u kunnen worden gesteld.

Reacties op 'PerspectieF'ers in Ede organiseren groot verkiezingsdebat'

Archief > 2006 > november