Esmé Wiegman brengt werkbezoek aan St. Elisabeth ziekenhuis Tilburg

vrijdag 25 september 2009 10:00

Samen met de leden van de vaste Kamercommissie VWS brengt Esmé Wiegman een werkbezoek aan het St. Elisabeth Ziekenhuis en Ambulancezorg Nederland te Tilburg.

De Wet Ambulancezorg is op 2 december 2008 aangenomen door de Eerste Kamer. Het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport buigt zich momenteel over de procedure voor vergunningverlening. Deze procedure moet doorlopen worden voordat de wet op 1 januari 2011 in werking treedt. Ook stelt het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een Programma van Eisen op dat bij Koninklijk Besluit zal worden vastgelegd. Medio april 2009 worden beide documenten aan alle belanghebbende partijen voorgelegd. Volgens planning van het Ministerie van VWS is het de bedoeling in de zomer van 2009 zowel de procedure voor vergunningverlening als het Programma van Eisen aan te bieden aan de Tweede Kamer. Met het oog op deze voor de ambulancesector zeer belangrijke stukken vindt dit werkbezoek aan de ambulanceorganisatie plaats. Hier kunnen de leden van de commissie kennis maken met de ambulancezorg in de algemene zin en het belang voor de keten van acute zorg. Meer specifiek zal aandacht worden besteed aan de onderwerpen functiedifferentiatie, digitaal zorgdossier en simulatietrainingen.

Esmé Wiegman
Werkbezoek

Reacties op 'Esmé Wiegman brengt werkbezoek aan St. Elisabeth ziekenhuis Tilburg'

Archief > 2009 > september