Bezoek Tweede Kamer

dinsdag 24 januari 2006 23:10

Wat in het vat zit, dat verzuurt niet. Op 23 september 2005, de dag dat ik voorzitter werd, kreeg het “bestuur van PerspectieF + de oude voorzitter en zijn vrouw” een kado van de Tweede Kamer fractie: een geheel verzorgde dag in Den Haag. Die dag was vandaag.

's Morgens om half 11 verzamelden we bij de ingang van het tweede Kamergebouw, om rond 10.45 uur de fractievergadering bij te wonen. Op de agenda stonden Afghanistan, de Tweede Fase en de gemeenteraadsverkiezingen. Tineke Huizinga legde precies uit wat het doel en de inhoud van de missie is, en waarom dez emissie anders is dan bijvoorbeeld Srebrenica. Na ongeveer een uur over Afghanistan gesproken te hebben gingen we door naar de volgende onderwerpen. Ook werd de Kameragenda besproken en werden de agenda's van de fractieleden doorgenomen. Toen zwaaide plotseling de deur open en kwam daar het college van Burgemeester en Wethouders uit Tilburg binnen. Ze kwamen taart trakteren omdat Tilburg (eindelijk) 200.000 inwoners heeft. Ik vond het natuurlijk ultiem geestig dat dit uitgerekend gebeurd op een dag dat ik bij de fractievergadering zit. André bedankte burgermeester Veerman en stelde hem voor aan mij: rasechte, onvervalste inwoner van Tilburg. Dat was wel grappig. De taart was erg lekker.

Toen was er lunch, op kosten van de fractie natuurlijk :-). Omdat de meeste bestuursleden student zijn, werden de borden aardig volgeladen. Na de lunch, waarin ik met André sprak over onder andere het meer structureren van het contact tussen de fractie en PerspectieF, hebben we een uurtje op de fractiekamer gezeten. We spraken met de fractiemedewerkers, een verslaggeefster van het NRC (Zie ook: voorzitter on tour "fotoshoot NRC") en dronken koffie.

Toen zijn we vanaf de tribune Arie Slob gaan "aanmoedigen" tijdens het debat over de Tweede Fase. op de tribune kwam ik Jonathan Mijs van de Landelijke Studenten Vakbond nog tegen, dus daar heb ik nog even mee zitten kletsen.

Na het debat zijn we met het bestuur in een café'tje gaan zitten. Daarna gingen we naar een wokrestaurant om lekker te eten - ook een kado van de fractie -. Het eten was heerlijk en we hebben flink gelachen. Met name op het moment dat Harmjan zijn verbazing uitsprak over het feit dat er échte banaan op zijn bananentoetje zat (hij lust geen echte banaan)! Rond 22.30 uur namen we allen de trein.

Reacties op 'Bezoek Tweede Kamer'

Archief > 2006 > januari