Bespreking actie voedselbanken

zondag 22 januari 2006 23:02

Op deze zaterdagmorgen had ik om 10.15 uur afgesproken op station Rotterdam Centraal. Philippe, medewerker van de Permanente Campagne van de ChristenUnie stond al op me te wachten toe ik aankwam. PerspectieF organiseert namelijk op 28 februari een speciale actie voor voedselbanken.

Na ons voorzien te hebben van een kop koffie kwamen de papieren uit de tas. We gingen namelijk nadenken over wat nu precies onze politieke boodschap moest worden. Het idee dat we hadden was om de overheid vanuit de bijzondere bijstand de running costs van een voedselbank te laten betalen. Dit idee hebben we verder uitgewerkt.

We hopen het stuk half februari klaar te hebben, zodat we ook nog verschillende organisaties kunnen zoeken die hun naam onder het stuk willen zetten. Verder gaat de organisatie van de voedselbankenactie heel goed. Jonathan en Hester (twee PerspectieF'ers) hebben een hele lijst bekende Nederlanders gebeld. Catherine Keyl, Jody Bernal en Brace komen zeker. Annette Barlo en nog een aantal anderen komen misschien. Deze bekende Nederlanders krijgen van bekende koks en Regina Mac (Amsterdammer van het jaar) kookles. Het eten wat ze dan gekookt hebben wordt uitgedeeld. De locatie is de voedselbank in Amsterdam Zuidoost en Tineke Huizinga (Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie) komt ook.

Rond 12.00 uur had ik de trein. De rest van de dag was ik lekker vrij.

Reacties op 'Bespreking actie voedselbanken'

Archief > 2006 > januari