Inhoud rapport C2000 is ontoelaatbaar

woensdag 18 juni 2003 12:39

Kamer moet geen genoegen nemen met magere reactie staatssecretaris

Dinsdag 17 juni is het rapport Communicatienetwerk C2000 van de Algemene Rekenkamer openbaar geworden. Dat de inhoud zorgen zou baren was al langer bekend, maar dat het zó erg zou zijn had Arie Slob van de ChristenUnie niet verwacht. Eén van de conclusies luidt: "Hierdoor bestaat het risico dat de hulpverlening aan en de veiligheid van burgers onder druk komt te staan". Slob: "In een tijd dat veiligheid prioriteit nummer 1 is van het overheidsbeleid is dat ècht ontoelaatbaar".

Er leven bij Slob ook veel vragen over de informatievoorziening aan de Tweede Kamer. Hij vraagt zich af wat het voor de kwaliteit van het openbaar bestuur betekent nu het parlement bij een dergelijk omvangrijk project "geen deugdelijk beeld gekregen heeft van de financiële, inhoudelijke en planningstechnische aspecten van het C2000-project". Over de inhoud, maar ook over het verdere verloop van het Communicatienetwerk is snel een debat met de minister van Binnenlandse Zaken nodig. "De Kamer zou zichzelf niet serieus nemen en z'n eigen positie marginaliseren als ze genoegen neemt met de magere reactie van de staatssecretaris, die in het rapport is weergegeven", aldus Slob.

Reacties op 'Inhoud rapport C2000 is ontoelaatbaar'

Archief > 2003 > juni