Vragen over Kansspelen op internet

donderdag 17 oktober 2002 16:39

Vragen van de leden Van der Staaij (SGP) en Rouvoet (ChristenUnie) aan de minister van Justitie over kansspelen op internet.(Ingezonden 22 oktober 2002)

1. Kent u het onderzoek dat in opdracht van het College van Toezicht op de Kansspelen is uitgevoerd naar aard en omvang van kansspelen op internet in Nederland?
  2. Wat is uw reactie op de conclusie dat naar verwachting in 2002 ruim vijfmaal zoveel geld wordt besteed aan gokken op internet dan vorig jaar? Hoe verhoudt zich dit groeiend aanbod van kansspelen via internet tot de doelstellingen van het kansspelbeleid, waaronder het voorkomen van gokverslaving? Welke beleidsmatige gevolgen verbindt u aan de waargenomen ontwikkeling?
  3. Welke activiteiten worden ontplooid ten aanzien van het digitaal rechercheren naar illegaal kansspelaanbod op internet? Hoeveel mensen en middelen zijn hiervoor beschikbaar?
  4. In hoeverre wordt thans daadwerkelijk handhavend opgetreden tegen illegaal kansspelaanbod op internet?
  5. Welke inzet wordt in internationaal verband gepleegd om te komen tot bestrijding van het kansspelaanbod via internet?
  6. In hoeverre is het aanbod aan hulpverlening en het beleid ter voorkoming van gokverslaving ook specifiek afgestemd op gokken via internet?

Reacties op 'Vragen over Kansspelen op internet'

Archief > 2002 > oktober