Campagnebrainstorm

vrijdag 02 juni 2006 14:42

Deze vrijdagavond ging ik uit eten met een deel van het campagneteam van de ChristenUnie en een aantal communicatiedeskundigen. Het doel van de avond, naast lekker eten, was nadenken over de punten die in de campagne naar voren moesten komen.

We deden dit in de vorm van een zogenaamde "Brown Paper sessie". Aan de muur hingen grote bruine vellen. Met postit briefjes werd een aantal vragen opgeplakt: "Wat is de kernboodschap?", "Welke gadgets kunnen we inzetten?", "Hoe moeten we omgaan met de media?", "Hoe ver mag je gaan met haardracht, etc?" Vervolgens plakten alle aanwezigen hun ideeën onder de vragen. Zo ontstond er een muur met tientallen briefjes met kreten erop. Deze vellen papier zijn meegenomen door de professionele brainstormer die de avond leidde. Hij gaat de ideeën analyseren en schrijft een samenvatting van de avond.
 
Het was echt leuk om een keer een avond op pad te zijn met mensen die ik 1. totaal niet ken en 2. die heel anders zijn dan ik (ik ben helemaal niet bekend met de communicatiewereld. Vraag dat maar eens aan bestuurslid Margreet).
 
Ook bij PerspectieF gaan we op korte termijn aan de slag met de campagne. We zijn daarvoor op zoek naar een campagneteam. Binnenkort komt hiervoor de vacature op de website te staan, maar als je al meer wilt weten kun je mailen met communicatie@perspectief.nu.

Labels
Bestuur

« Terug

Reacties op 'Campagnebrainstorm'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.