Verslag Wet verkorting erkenningenduur publieke omroep

donderdag 16 december 2004 15:32

Verslag door Arie Slob

De leden van de ChristenUnie-fractie hebben met gemengde gevoelens kennis genomen van het wetsvoorstel dat beoogt de erkenningenduur voor publieke omroepen te verkorten. Zij constateren dat onderhavig wetsvoorstel voortvloeit uit zowel het wetsvoorstel verbetering van de openheid en continuïteit van de landelijke publieke omroep, als de novelle om aan dit wetsvoorstel een tijdelijk karakter te geven. Bij de behandeling van beide wetsvoorstellen hebben de leden van de ChristenUnie-fractie fundamentele bezwaren geuit ten aanzien van de inhoud van de wetsvoorstellen en de gang van zaken omtrent deze wetsvoorstellen. Deze gelden derhalve ook voor onderhavig wetsvoorstel.

Daarnaast vragen de leden van de ChristenUnie-fractie of de staatssecretaris met deze leden van mening is dat het inkorten van de erkenningenduur het vertrouwen van de omroepen in de overheid heeft geschaad en dat dit er mede toe heeft geleid dat omroepen zoeken naar bestaansmogelijkheden buiten het publieke bestel?

Reacties op 'Verslag Wet verkorting erkenningenduur publieke omroep'

Archief > 2004 > december