Tineke Huizinga ontvangt Oranjekinderbijbel

donderdag 23 september 2004 17:36

Het was feest op het Paleis toen Prinses Amalia werd geboren. Wat een trotse Kroonprins en Prinses. Bij hun huwelijk bood stichting Schreeuw om Leven op Paleis Noordeinde een door 1200 Nederlanders handgeschreven Oranjebijbel aan, om te onderstrepen dat God in Deuteronomium 17 opdracht gaf dat de bijbel ook in het paleis van de koning moest zijn, opdat de koning er uit zou lezen en zo zijn volk goed kon regeren. Schreeuw om Leven besloot een Oranjekinderbijbel voor het kleine Prinsesje te maken. Deze is nu klaar. De verhalen en de tekeningen zijn gemaakt door kinderen. Op 23 september is in Den Haag een exemplaar van de Oranjekinderbijbel aangeboden aan een aantal Tweede Kamerleden waaronder Tineke Huizinga.

Foto overhandiging OranjekinderbijbelMet de aanbieding van de Oranjekinderbijbel wil Schreeuw om Leven tot uitdrukking brengen hoe belangrijk het is dat de bijbel in het paleis gelezen wordt en hoe belangrijk het in onze waarden en normen discussie is dat de bijbel weer meer een rol gaat spelen in de levens van de politici opdat het leven ook voor een volgende generatie goed is in ons land. Vandaar dat ook de Minister-President voor de leden van het Kabinet en de Fractievoorzitters in de Tweede Kamer een exemplaar krijgen aangeboden.

Gratis
Daarnaast biedt Schreeuw om Leven 2300 exemplaren van de Oranjekinderbijbel aan, aan vaders en moeders, opa’s en oma’s en opvoeders om hen aan te moedigen om de kinderen in ons land te vertellen, hoe belangrijk het is om de woorden van God  ”in te prenten”, zoals de Bijbel in Deuteronomium 6 zegt, opdat zij een leven van liefde en vrede zullen hebben. Schreeuw om Leven zet zich in voor de bescherming van het ongeboren en geboren leven en is politiek en maatschappelijk actief, en ontwikkelt daartoe voorlichtingsmateriaal.

Reacties op 'Tineke Huizinga ontvangt Oranjekinderbijbel'

Archief > 2004 > september