Uit eten met het bestuur

donderdag 19 april 2007 13:16

Op 20 maart gingen we met het bestuur uit eten in Utrecht. Bijna alle bestuursleden waren aanwezig, en daar was ik blij mee. Na een hele drukke periode van Tweede Kamerverkiezingen, formatie en Provinciale Statenverkiezingen was het hoog tijd om gewoon iets gezelligs met elkaar te gaan doen.

En gezellig was het. We spraken deze avond nauwelijks over PerspectieF, maar meer over de hobby’s van bestuursleden (zo kwam de verassing dat één van de heren vroeger regelmatig op een paard reed) en het feit dat vrijwel alle bestuursleden studievertraging oplopen omdat de politiek zo leuk is. Ook bespraken we welke bestuursleden gingen stoppen met hun werk bij PerspectieF. Doordat Harmjan bijvoorbeeld gaat stoppen, moet er in het bestuur ook een nieuwe vice-voorzitter gekozen worden.

Nu Harmjan, Aldert en Simcha gaan stoppen ben ik de nestor in het bestuur. Dat is wel een aparte gewaarwording. Normaal gesproken kun je nog eens vragen hoe men het vroeger deed, straks kan dat niet meer. In de anderhalf jaar die ik voorzitter ben, zijn er nogal wat bestuursleden gestopt, bijgekomen en weer gestopt. Denk aan Peter de Kluijver (werkt nu bij Rabobank en is voorzitter van het Christelijk Sociaal Jongerencongres), Rita Klapwijk, (werkt nu bij de Tweede Kamerfractie van der ChristenUnie), Annemieke van der Horst (is haar kind aan het opvoeden J), Janna van Dijke, Gijsbert Duijzer en Ruth van Otterloo (zijn beiden maar een half jaar bestuurslid geweest) en nu dus Harmjan (gaat bij het wetenschappelijk instituut werken), Aldert (gaat bij lokale afdeling verder) en Simcha (die denkt nog na over wat hij gaat doen).

Het is mooi om te zien hoe mensen zich voor een bepaalde tijd willen inzetten voor PerspectieF. Daarnaast is het cool om te zien dat we de afgelopen 1,5 jaar nog geen moeite hebben gehad met het invullen van de vacatures. Dat betekent dat PerspectieF een actieve club is waar veel mensen zich voor in willen zetten. Daar help ik graag aan mee!

Reacties op 'Uit eten met het bestuur'

Archief > 2007 > april