Young IMD: Drieluik "Democracy in Progress" (2e avond)

maandag 16 april 2007 17:28

Het Young Institute for Multiparty Democracy organiseert tot aan de zomer drie avonden over democratie. Discussieer mee over de achtergronden en basis van democratie, actualiteit en processen, en wat de Nederlandse positie ten aanzien van democratisering zou moeten zijn!

De avonden worden ingeluid door deskundige en aansprekende sprekers, die uit veel ervaring op deze gebieden kunnen putten. Ligt je interesse bij politiek en op het internationale vlak, of ben je gewoon benieuwd naar de achtergronden van onze bestuursvorm en hoe deze uitpakt onder andere omstandigheden, dan zijn dit avonden die je niet mag missen!

Di. 22 mei
Het thema van deze avond is 'Democratiserings-processen' en er zal dan ook veel tijd zijn om voorbeelden van ervaringen in verschillende landen te schetsen. Het wordt duidelijk dat er nogal wat verschillen kunnen in de uitwerking van democratiseringsprocessen in landen. Waar werkt het wel, en waar niet? En is democratie wel de beste optie voor een land, of heb je ook 'mates van' democratie?

Locatie en tijd:
NIMD Office, Passage 31, Den Haag