Vierde debat stedelijke vernieuwing: techneuten vs. Politici

dinsdag 24 april 2007 19:30

Begin 2007 organiseert de werkgroep Ruimte & Mobiliteit van PerspectieF samen met andere politieke jongerenorganisaties en het Yonri* een viertal debatten. Het vierde en voorlopig laatste debat vindt plaats op dinsdag 24 april in Café Florin te Utrecht.

Al geruime tijd wordt bij de realisering van projecten veelvuldig gebruikt gemaakt van publiekprivate samenwerking. Toch zijn de meningen over de mate waarin publiekprivate samenwerking succesvol is verdeeld. Het wordt gezien als een middel bij het oplossen voor de ruimtelijke problemen, maar tegelijkertijd verloopt de samenwerking echter ook vaak stroef. Zo is ook de vernieuwing van Hoog Catherijne een proces voor de lange adem geworden.

Onder leiding van gespreksleider Gerard Overkamp van het adviesbureau To Interface gaan Harm Janssen (wethouder CDA Utrecht) en Pierre Sommer (directeur advies- en ingenieursbureau DHV) samen met jongeren uit de ingenieurswereld en de politiek in debat over de problemen rond publiekprivate samenwerking.

Het programma van deze avond ziet er als volgt uit:

- 19:30 - 20:00       Inloop
- 20:00 - 20.15       Inleiding
- 20:15 - 21:15       Debat

- 21:15 - 22:00       Borrel

De bijeenkomst vindt plaats op dinsdag 24 april in Café Florin te Utrecht, Nobelstraat 2-4. Aan de deelname zijn geen kosten verbonden.

Voor meer informatie kan je contact opnemen met Niels Kruithof, via ruimte@perspectief.nu. Bellen kan ook naar 06-42684031.

* Yonri (de jongeren van de branchevereniging van ingenieursbureaus, www.yonri.nl)

Reacties op 'Vierde debat stedelijke vernieuwing: techneuten vs. Politici'

Archief > 2007 > april