Mediaconferentie ChristenUnie

vrijdag 17 februari 2006 16:40

Vanmiddag was de mediaconferentie van de ChristenUnie. Het thema was de verantwoordelijkheid van media om dingen wel of niet uit te zenden. De aanleiding was de groepsverkrachting van een paar maanden terug. Een groep jongeren had een meisje verkracht. Het vermoeden bestaat dat dit komt doordat de jongeren beinvloed worden door de clips die op TMF en MTV worden uitgezonden. Aanwezig waren de directeur van MTV, de presentatrice van BNN 'Spuiten en slikken', Andries Knevel, Arie van der Veer, Bert Bakker, Arie Slob, Jeroen Dijsselbloem (alle drie Tweede kamerleden), en ga zo maar door. Het was een hele verzameling bekende en/of invloedrijke figuren.

Organisatie
De conferentie was georganiseerd door de ChristenUnie, EO en NCRV. Het was een hele vruchtbare middag. Ik wil kijken naar mogelijkheden voor PerspectieF om verder te gaan met dit thema. Is de media nu schadelijk? Moeten we er dan wat mee of tegen doen? Zo ja, hoe? Eén van de ideeen die op de conferentie naar voren kwam was 'media-educatie'. Dit houd in dat jongeren geleerd wordt om te gaan met de media. Waarschijnlijk haalt dit idee de Tweede kamer wel. Maar ja, komt er dan een vak 'TV-kijken' op school?

Interesse?
Als je dit een interessant thema vind, mail dan naar voorzitter@perspectief.nu. Ik stuur je dan binnenkort het verslag van de conferentie en misschien kunnen we met een man of 5 een keer om de tafel gaan zitten om te kijken wat we met het thema kunnen en/of moeten.

Reacties op 'Mediaconferentie ChristenUnie'