Bezorgdheid in Barneveld

Arie Slobdonderdag 06 februari 2014 14:02

Op woensdagmorgen vijf februari bracht Arie Slob een werkbezoek aan Barneveld. De dag begon in Kootwijkerbroek bij huisarts Dick Kroon. Daar vond een rond-de-tafelgesprek plaats over de bezuinigingen in de zorg. Wethouder Hans van Daalen, Teunis Ruiter (directeur van Ruiter Actief), Bram Roggeveen (directeur Verzorgingshuis Norschoten) en Dick Kroon deelden hun ervaringen en zorgen over de bezuinigingen.

Na het gesprek was de zon gaan schijnen en ging Slob samen met de andere mannen naar het nieuwe gebouw van Kinderhospice de Glind. Daar overhandigde Slob de ‘We like you’ button aan Wilma Stoelinga. Dit button wordt aan verschillende zorg- en welzijnsinstanties overhandigd door de plaatselijke ChristenUnie fractie. Als deze instantie vervolgens voldoende wordt ‘geliked’ op Facebook gaan de leden van de plaatselijke ChristenUniefractie daar een aantal dagen vrijwilligerswerk doen. Liken dus!

Het bezoek werd afgesloten met een heerlijke lunch bij de Rozerie. Deze lunchroom wordt mede gerund door mensen met een verstandelijke beperking.
Tijdens de lunch sprak Slob onder andere met Wilma Gorissen (directeur Ons Bedrijf) en Jan Vogel (directeur Rozerie). Ook zij hebben hun zorgen geuit over de bezuinigingen en de onduidelijkheid die er is.

Arie Slob

Reacties op 'Bezorgdheid in Barneveld'