ChristenUnie promoot "Kerk op Groen"

dinsdag 30 december 2003 14:33

Kamerleden overhandigen werkpakketten Time to turn aan eigen kerkelijke gemeente

André Rouvoet heeft vandaag drie werkpakketten van Time to Turn en Stichting Aardewerk overhandigd aan ds. J. Groenleer van de Christelijke Gereformeerde Kerk in Woerden, zijn eigen predikant. De pakketten gaan over rentmeesterschap en armoede in de wereld. Tineke Huizinga heeft de pakketten gisteren aan haar predikant, dominee K. Muller van de Nederlandse Gereformeerde Kerk in Heerenveen, aangeboden. Arie Slob biedt de pakketten later deze week aan vertegenwoordigers van de Gereformeerde Kerk (Vrijgemaakt) in Zwolle aan. Met de overhandiging van de pakketten aan hun thuisgemeente willen de Kamerleden de actie Kerk op Groen ondersteunen.

De pakketten zijn ontstaan uit het idee dat de kerk de aangewezen plek is om na te denken over rentmeesterschap en zorg voor de verre naaste. De pakketten behandelen elk een thema, aan de hand van achtergrondinformatie, concrete actiemogelijkheden en een overdenking die te gebruiken is in de eigen gemeente.

Time to Turn is een christelijk (jongeren)project over milieu en armoede, dat wordt gedragen door de Evangelische Alliantie, de Evangelische Omroep, Jeugd met een Opdracht, Tear Fund en World Servants. Het motto van Time to Turn is: genieten van genoeg. Een leefstijl die rekening houdt met medemens en schepping. Een leefstijl die niet draait om alsmaar meer en meer, maar waarbij het gaat om genieten van het goede en waar genoeg ook genoeg is.

André Rouvoet overhandigt werkpakketten Kerk op Groen aan dominee J. Groenleer van de Christelijke Gereformeerde Kerk in Woerden.

Tineke Huizinga overhandigt werkpakketten Kerk op Groen aan dominee K. Muller van de Nederlands Gereformeerde Kerk in Heerenveen.

Reacties op 'ChristenUnie promoot "Kerk op Groen"'

Archief > 2003 > december