Met GroenLinks op 9 Maanden beurs

9maandenbeursmaandag 23 februari 2009 16:02

Soms kom je op plekken waarvan je dacht dat je er nooit zou komen. Voor mij was dat de 9 maanden beurs in de Rai in Amsterdam. Opgepropt tussen hordes hoog zwangere vrouwen vroeg ik mij af, wat doe ik hier?

Het plan begon in een café in Utrecht. Samen met de voorzitter van GroenLinks jongeren maakte ik mij ernstig zorgen over het korte termijn perspectief van onze regering. Onze kleinkinderen gaan de lasten dragen van onze naïviteit. Neem nu het klimaatbeleid waarbij we hopelijk achter lopen als Nederland.

Tijd voor actie. Maar hoe? Na nog een paar koffie kwam het idee naar voren; we moeten het principe van gelijkwaardigheid van generaties verankeren in de grondwet! Op die manier krijgen toekomstige generaties ook rechten.

Na het staatsrechtelijk nog eens goed gechecked te hebben kwamen we er achter dat dit een goed plan was. Niet alleen gaat er een goed signaal van uit. Het zorgt er ook voor dat 2e Kamerleden die echt wat voor toekomstige generaties willen doen een goed handvat krijgen.

Tijd voor actie. Waar vind je de toekomstige generatie? Voila de 9 maandenbeurs. We deelden buikbanden uit met de slogen “… wil ook grondrechten!”.

Voorafgaand aan de actie besteedde Goede Morgen Nederland uitgebreid aandacht aan onze actie. Ook 3FM en een aantal kranten vonden het interessant. Nu is het nog een kwestie van doorpakken. 2009 wordt het jaar van de grondwetwijziging, hoop ik.

Overdenking

Reacties op 'Met GroenLinks op 9 Maanden beurs'