Weer met Reinier van den Berg

ijmert_rogiervandenbergzondag 15 februari 2009 20:34

Een aantal jaren geleden was ik op een bijeenkomst met RTL weerman Reinier van den Berg. Ik was toen al veel met klimaat en milieu bezig. Toch voegde hij daar door zijn passie en inspiratie nog een schepje aan toe.

Nu, vier jaar later, mocht is samen met hem een presentatie geven. Dit keer voor het Christelijk Ecologisch Netwerk (CEN) Reinier geeft vaak presentaties over onze verantwoordelijkheid als christenen voor behoud van deze aarde. Daar pleiten we vanuit PerspectieF ook altijd voor. Als wij als christenen echt 'pro-life' zijn, dan moeten we het milieu beschermen voor toekomstige generaties.

Reinier presenteerde wat nu eigenlijk het klimaatprobleem in houdt. Mijn taak was om de politieke doorvertaling te geven. Ok, er is een probleem. Dat weet iedereen. Maar waarom gebeurt er dan niets? Kern van de zaak is dat lange termijn problemen altijd onder aan het actielijstje komen te staan.

Reinier is echt tot op het bot gedreven om wat aan klimaatverandering te doen. Hij kent het weer en weet dat als er wat fout gaat, het ook echt rampzalig kan worden. In combinatie met de politieke doorvertaling vormden we een goed duo. Hopelijk kom ik hem weer eens tegen. Het is een klein wereldje.

Overdenking

Reacties op 'Weer met Reinier van den Berg'