Werkbezoek Landstede 23-01-2004

uit de Stentor/Zwolse Courant, 23-01-2004

Zwolse Kamerleden praten over veilige scholen met Landstede
van een onzer verslaggevers

23 JANUARI 2004 - ZWOLLE - De drie Zwolse Tweede-Kamerleden brengen vandaag een werkbezoek aan onderwijsinstelling Landstede in Zwolle. Tijdens het bezoek praten Eddy van Hijum (CDA), Arie Slob (ChristenUnie) en Co Verdaas (PvdA) met vertegenwoordigers van de instelling over diverse onderwerpen.

Zo komt de Haagse regelgeving voor het onderwijs en de maatschappelijke verankering van Landstede aan de orde.

Naar aanleiding van de schietpartij op het Terra College in Den Haag wordt ook stilgestaan bij het veiligheidsbeleid van Landstede. Aan het gesprek nemen onder meer Rob van Kessel, Marc Westenberg en Hendrik van Hoogmoed (allen lid van het college van bestuur) deel.

De Zwolse parlementariërs bezoeken de locatie aan het Dokterspad en krijgen er een uitgebreide rondleiding. Daarnaast worden Landstede Beauty & Fashion aan de Vechtstraat en de locatie aan de Fuchsiastraat bezocht.

Van Hijum, Slob en Verdaas leggen geregeld gezamenlijk een werkbezoek af in hun thuisstad. Vorig jaar stonden de Zwolse wijk Kamperpoort, het VOS-project in de binnenstad, agrariërs in de stadsrand en ‘partner in de netwerkstad‘ Kampen op het programma. Met de werkbezoeken willen de drie Zwollenaren hun band met Zwolle en de regio versterken. De ervaringen en kennis die ze tijdens de bezoeken opdoen kunnen ze gebruiken bij de behandeling van onderwerpen in de Tweede Kamer. Bovendien kunnen Van Hijum, Slob en Verdaas als intermediair optreden.

Arie Slob
In de media