Arie Slob (CU) bezoekt landbouwbedrijven

Uit: Zwolse Courant, 18 augustus 2003

Arie Slob (CU) bezoekt landbouwbedrijven

van een onzer verslaggevers
18 AUGUSTUS 2003 - OMMEN - Arie Slob, Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie, maakt morgen in de gemeente Ommen kennis met de praktijk van de landbouw.
Zeven bedrijven uit de kring van de ChristenUnie is bereid gevonden de situatie op hun bedrijf toe te lichten en aan te geven welk perspectief zij hebben. Met elkaar geven de bedrijven een goed beeld van de huidige landbouw: melkveehouderij (gangbaar en biologisch), akkerbouw, varkenshouderij, biologische tuinbouw. Zowel bedrijven die stoppen, als bedrijven met opvolgers doen mee.

Het initiatief tot dit werkbezoek is genomen door Dick van der Horst, landelijk voorzitter van GMV-agrarische vakbond en Marjan van der Bent, Statenlid voor de ChristenUnie in Overijssel. Ook de raadsfractie van de ChristenUnie in Ommen is van de partij.

De raads- en statenfractie hopen dat Slob als landbouwwoordvoerder voor de ChristenUnie in de Tweede Kamer hierdoor een goed begrip krijgt van de situatie in de landbouw, omdat deze sector ‘alle steun verdient‘.
Arie Slob

Reacties op 'Arie Slob (CU) bezoekt landbouwbedrijven'