Plan van Aanpak Problematisch Middelengebuik vraagt om uitvoering!

zaterdag 14 april 2007

In de debatraad van 3 april is het plan van aanpak Problematisch Middelengebruik voor 2007 besproken. De Christenunie fractie vindt dit onderwerp belangrijk. Natuurlijk weten wij dat er voor de gemeente maar beperkte mogelijkheden zijn om het problematisch middelengebruik aan te pakken, maar juist daarom is het belangrijk om die beperkte middelen zo efficient mogelijk in te zetten.

In 2006 is er niet zoveel gebeurd en dit betekent dat we in 2007 flink aan de slag moeten om alle gestelde doelen te behalen. De ChristenUnie fractie kan zich op zich prima vinden in het voorliggende voorstel. Met name de afspraken die met de scholen gemaakt gaan worden over o.a. voorlichting en weerbaarheidstrainingen moeten dit jaar gerealiseerd worden. Omdat via de scholen ook beoogd wordt de ouders te bereiken.

De Christenunie-fractie zal de voortgang en de uitvoering van de plannen nauwlettend blijven volgen, omdat wij graag volgend jaar kunnen terug willen kijken op goede resultaten in de aanpak van problematisch middelengebruik.

Voor meer informatie over de plannen van de Gemeente Hardenberg: zie Plan van aanpak in de bijlage.

aanpak problematisch middelengebruik 2007109,6 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Plan van Aanpak Problematisch Middelengebuik vraagt om uitvoering!'