Actuele onderwerpen (persberichten)

woensdag 14 februari 2007

Donderdag 15 februari 2006 vindt in Podium in Hardenberg de aftrap plaats van Stark Wark. Met het project Stark Wark wil de gemeente Hardenberg lokale initiatieven op het gebied van recreatie & toerisme, sport, cultuur en welzijn stimuleren en financieel ondersteunen.

woensdag 14 februari 2007

Stark Wark morgenavond van start

Morgenavond vindt in Podium in Hardenberg de aftrap plaats van Stark Wark. Met het project Stark Wark wil de gemeente Hardenberg lokale initiatieven op het gebied van recreatie & toerisme, sport, cultuur en welzijn stimuleren en financieel ondersteunen.

Zo’n 225 particulieren, organisaties en ondernemers hebben zich aangemeld voor de bijeenkomst van morgenavond. De deelnemers variëren van diverse Plaatselijk Belangen, wijk- en buurtverenigingen, sportverenigingen en recreatieondernemers tot ondernemers op het gebied van evenementen, ouderenverenigingen, zorgaanbieders, historische verenigingen en musea.

Tijdens de bijeenkomst, die wordt geopend door wethouder Joost Liese, krijgen de deelnemers een toelichting over Stark Wark. Ook worden er voorbeelden gegeven van projecten die Stark Wark zijn. Vervolgens kunnen de deelnemers elkaar leren kennen tijdens een ‘speeddate’-sessie en vervolgens ideeën uitwisselen. De bijeenkomst begint op woensdag 14 februari om 19.00 uur en vindt plaats in Podium in Hardenberg.

De gemeente Hardenberg wil met Stark Wark lokale initiatieven stimuleren en financieel ondersteunen. Binnen Stark Wark kunnen inwoners, organisaties en deelnemers projecten aandragen op het gebied van recreatie & toerisme, sport, cultuur en welzijn. Projecten die voldoen aan de door de gemeente gestelde criteria komen in aanmerking voor een subsidie van maximaal 50 %, met en maximum van 50.000 euro. De subsidieverordening en aanvraagformulieren voor de subsidie zijn te downloaden op www.hardenberg.nl.

Flyer_Stark_wark163,4 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Actuele onderwerpen (persberichten)'