Vragen ChristenUnie debatraad 30 januari jl.

zaterdag 03 februari 2007

Over eerdere toezeggingen rondom fietsroutes Marslanden en status woningbouwprogramma heeft de ChristenUnie een aantal vragen gesteld.

Namens de ChristenUnie heeft raadslid Klaas Mulder een aantal vragen gesteld in de debatraad van 30 januari jl..

Deze hebben betrekking op de oriënterende ronde voor de begrotingsvergadering 2006 waarin er een tweetal toezeggingen gedaan zijn richting de ChristenUnie, namelijk:

1.        De toezegging van veilige fietsroutes vanuit het noorden, die zouden gaan lopen vanaf de Marslanden via de fietsbrug. Tot op heden ziet de CU weinig activiteiten meer in die richting.  Klaas Mulder heeft  de verantwoordelijke wethouder gevraagdwat de status hiervan is.

2.         De toezegging van wethouder Prinsse over de woningbouwprogramma. Er zou een overzicht naar de raad zou komen over de totale woningproductie in de gemeente Hardenberg. Klaas Mulder wilde graag weten wat de status hiervan is.

Wethouder Janssen gaf aan dat ten aanzien van de veilige fietsroutes men nog met een inventarisatie bezig is en met de beperkte financiële middelen gaat men kijken wat voor mogelijkheden er zijn. Dat onderzoek is dus toegezegd. Het ligt daarmee iets breder dan alleen de route door Marslanden heen.  T.a.v. de fietsroute Marslanden via de fietsbrug deelt de heer Janssen mee dat er zaken moeten worden gedaan met Marslanden B.V. die dit moet aanleggen. De laatste berichten duiden er op dat dit rond mei 2007 zou kunnen.

Wethouder Prinsse zegde toe dat die gegevens over een paar weken beschikbaar zijn. Hij stelde voor om op kernniveau aan te geven wat er in 2006 is afgerond en wat de status is van 2007. Hij zegde toe dat de ChristenUnie fractie over de gegevens over 2 à 3 weken zullen ontvangen .

Reacties op 'Vragen ChristenUnie debatraad 30 januari jl.'