Studententour met Ed Anker

VGSU 1vrijdag 19 februari 2010 10:51

Utrecht staat bekent als studentenstad. Zelf heb ik er ook gestudeerd en mijn milieukunde master mogen behalen. Tijd om weer eens wat studentenverenigingen langs te gaan. En wie kan je dan beter meenemen als oud Navigator voorzitter en Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie Ed Anker. Ondanks het belangrijke debat in de Tweede Kamer over Uruzgan liet hij deze tocht toch voor gaan. Daarmee laat hij zien dat de ChristenUnie Utrecht er echt toe doet.

Allereerst zijn we bij SSR-NU op bezoek gegaan. SSR-NU is een vereniging waar ik zelf ook meerdere malen al op bezoek was geweest en waar het belangrijk is om te laten horen dat de ChristenUnie er echt toe doet. Ook voor studenten. Gelukkig zijn er een aantal SSR leden die een leiderschapstraining volgen bij de PerspectieF, ChristenUnie jongeren die ik magen coördineren. Na de speech van Ed en het overhandigen van een cadeau aan de praeses was het al weer tijd om door te gaan naar Navigators Utrecht. Dit is een vereniging die echt enorm gegroeid is de afgelopen jaren. Super om te zien hoe een grote groep jongeren actief bezig zijn met het geloof. Aangezien Ed Anker zelf voorzitter geweest is van Navigators Amsterdam werd hij ook hier in Utrecht nog warm onthaalt. Ruim na twaalven ging de tocht verder naar de vrijgemaakt gereformeerde studentenvereniging VGSU. Ondanks onze verlate komst werden we warm onthaalt en kreeg de ChristenUnie brede steun. Kortom, een zeer geslaagde avond met veel enthousiaste jongeren. Op naar 3 maart!

Overdenking

Reacties op 'Studententour met Ed Anker'