Kamervragen over Messiasbelijdende joden Israël

woensdag 18 januari 2006 19:46

Bron: Reformatorisch Dagblad

Kerkredactie

DEN HAAG - De Tweede Kamerleden Van der Staaij (SGP) en Huizinga-Heringa (ChristenUnie) hebben minister Bot van Buitenlandse Zaken dinsdag schriftelijke vragen gesteld over de „aanhoudende en intimiderende” demonstraties tegen Messiasbelijdende joden in het Israëlische Arad en Beersheva.

Ook het verstoren van erediensten en het vernielen van bezittingen van Messiasbelijdende joden brachten de Kamerleden onder de aandacht van de minister. Huizinga-Heringa en Van der Staaij willen van Bot weten of hij de gebeurtenissen beoordeelt als „een inbreuk op het recht van Messiasbelijdende Joden in Israël om op ongestoorde wijze te kunnen leven en hun godsdienstige activiteiten te kunnen organiseren.” Verder vragen ze wat de opvatting van de minister is over de houding van de Israëlische autoriteiten tot nu toe.

Afhankelijk van het antwoord van minister Bot willen de Kamerleden weten of hij bereid is de Israëlische autoriteiten aan te spreken op hun verantwoordelijkheid om voor Messiasbelijdende joden de ongestoorde beoefening van hun godsdienst te waarborgen.

In de media

Reacties op 'Kamervragen over Messiasbelijdende joden Israël'