Stichting Present

maandag 09 december 2013

Onderstaand de bijdrage van de ChristenUnie fractie tijdens de begroting 2014 inzake de korting op het budget voor Stichting Present:

Bij de bespreking van de bezuinigingsvoorstellen spraken we af 20% te korten op het welzijnswerk, waaronder de stichting Present. We werden in de begroting verrast dat de stichting niet gekort wordt met 20 maar met 50 %. Deze korting op het budget brengt de continuïteit van het werk van Present in gevaar. Werkzaamheden die door zowel de wethouder als een groot deel van de Raad een warm hart worden toegedragen, belangrijk worden gevonden en passen in de visie op het sociaal domein. We gaan steeds meer uit van de kracht van mensen. De stichting Present slaagt erin vrijwilligers te mobiliseren ten behoeve van medemensen die die hulp nodig hebben. Nu meer korten dan de boogde 20 % geeft de stichting geen tijd om andere financiële bronnen aan te boren.

De subsidie van de stichting was 50.000 euro. Het College stelt voor ineens met 50 % te korten tot een bedrag van 25.000 euro.

Het amendement ingediend door de ChristenUnie en het CDA waarin werd voorgesteld de bezuiniging gedeeltelijk terug te draaien, werd, na de toezegging van de wethouder, niet in stemming gebracht.

De fractie van de ChristenUnie hoopt dat bestuur en wethouder bronnen weten aan te boren, waardoor het werk van de stichting Present kan worden voortgezet.

Reacties op 'Stichting Present'