Week 13: Robert

maandag 04 april 2011 19:26

De week voor PerspectieF begint altijd op de maandag. Heerlijk om de zondag als rustdag te kunnen gebruiken en de (politieke) waan van de dag links (of rechts) te laten liggen. Op maandagmorgen begint het ritueel van mailtjes, telefoontjes en afspraken en ontwaakt het voorzittersleven in alle glorie. Het mooie van het voorzitterschap is dat je met heel veel projecten tegelijk bezig bent en door contact met alle andere bestuursleden overal zicht op hebt. En dan realiseer je je dat er ontzettend veel werk achter de schermen plaatsvindt. We hebben een mooi team, dat veel aan het doen is! Het gevaar is alleen dat we vergeten dit ook naar buiten toe, naar onze leden, te laten zien. Komende tijd gaan we daar meer aandacht aan besteden, en zal ook de nieuwsbrief een echte nieuwsbrief worden. Niet alleen maar leuke evenementen die worden aangekondigd, maar ook echt nieuws van de afgelopen maand!

Verder heb ik afgelopen een paar leuke bijeenkomsten gehad, die ik graag met jullie deel. Allereerst op maandagmiddag. Samen met Anneloes (communicatie), Maarten (politiek) en Jan-Willem (coördinator promotie) hebben we doorgesproken hoe we komend jaar meer leden kunnen werven. Hier zijn een aantal mooie ideeën uitgekomen, waar we hard mee aan de slag gaan. Doel is om meer jongeren te bereiken en te laten zien waarom het voor een christelijke jongere belangrijk is deze christelijke stem ook in de politiek te laten gelden. Ook daar hebben we onze verantwoordelijkheid te nemen! Als je trouwens nog een paar tips hebt om leden te werven, stuur me dan even een mailtje!  Daarnaast is het van groot belang dat onze huidige leden ook ambassadeurs zijn van PerspectieF en in hun eigen omgeving mensen kunnen warm maken. Ook op dit punt ga je nog van ons horen!

Verder heb ik maandagavond samen met Bernard weer een trainingsavond verzorgd in het kader van onze leiderschapstraining. Thema was dit keer ‘christelijk leiderschap’. Binnenkort kan je op de website een uitgebreider verslag zien van de eerste avonden van de training, die in januari van start is gegaan. In ieder geval hebben we een groep met zeven getalenteerde jongeren die bereid zijn in zichtzelf te investeren. Leuk om ze stuk voor stuk te zien groeien in de leiderschapsmaterie!

Donderdagavond zijn Maarten en ik samen met een aantal andere politieke jongerenorganisaties naar een bijeenkomst van HOPE XXL geweest. Het project is gestart met tien enthousiaste jongeren die de wereld wilden verbeteren. Om dat te bereiken hebben ze de Liemers List opgesteld, waarop 85 punten staan die de wereld willen verbeteren. 15 punten moeten in de toekomst nog ingevuld worden. De definitieve lijst van 100 punten wil de groep uiteindelijk presenteren bij de VN. Een mooi initiatief! Maar al gauw als men de lijst doorneemt, kom je punten tegen waar wij als christelijke partij niet mee kunnen leven. Religie uit het publieke domein halen en als private aangelegenheid beschouwen, is natuurlijk niet ons ideaal. Over een paar weken gaan we in ieder geval nog een keer met alle politieke jongerenorganisaties om tafel om de 85 punten van de Liemers List door te spreken en inhoudelijk de discussie aan te gaan.

Ook dit is een kant die ik erg waardeer in mijn functie: met je eigen uitgangspunten als basis het contact opzoeken met anderen om te kijken hoe je iets kunt bereiken. Met alleen maar in je eigen hokje blijven, bereik je niets. Zeker niet in ons meerpartijenstelsel. We moeten overtuigd blijven van ons eigen programma, maar niet schuwen over de schutting te kijken en contact te onderhouden met de buren. Want zout an sich geeft weinig smaak, juist als het mengt met iets anders, proef je het. Een prachtige opdracht, waar ik me komende tijd weer hard voor ga maken!
En als je daar als lid in wilt meedenken, laat het ons vooral weten! PerspectieF is niets zonder haar ambassadeurs. Christelijke jongeren die zich willen inzetten voor maatschappij en politiek. Laat ons daarin het zoutende zout en lichtende licht zijn!

Reacties op 'Week 13: Robert'

Archief > 2011 > april