Week 24 - Niels

woensdag 23 juni 2010 20:26

Lang zijn jullie als lezers in de steek gelaten, maar hier is eindelijk weer een nieuwe weblog. De laatste weblog was van februari. Sindsdien is er veel veranderd, zowel bij ons als PerspectieF en in de rest van het politieke landschap.

Op de ledenvergadering van 12 juni hebben wij diverse nieuwe bestuursleden mogen verwelkomen. Ook is er een nieuwe voorzitter, Robert Heij. Zelf heb ik een paar jaar geleden als toenmalige voorzitter van de op onze ledenvergaderingen iets te vaak genoemde werkgroep Ruimte en Mobiliteit hem nog mogen verwelkomen als actief lid bij PerspectieF. Ontzettend leuk om de ontwikkeling van iemand zo mee te maken en dat hij nu de mogelijkheid heeft om zich als voorzitter van PerspectieF in te zetten. Samen met de andere nieuwe bestuurleden en oudgedienden gaan wij aan de slag!

Tegelijk hoeven jullie je ook niet al te veel zorgen te maken over onze oude bestuursleden. Zo zit de één voor een half jaar in het heerlijke Australië om een beetje te studeren, en heeft onze voormalige voorzitter IJmert Muilwijk genoeg te doen als beoogd voorzitter van de CNV jongeren. Ook vanaf deze plaats, veel succes allemaal.

Na de drukte rondom de campagne rond de verkiezingen, is er nu ook wat meer tijd om rust te nemen. Ook kunnen wij keihard verder vooruit gaan zien. Helaas was het resultaat van de verkiezingen voor de ChristenUnie wat teleurstellend, maar ook als jongerenorganisatie zullen wij de schouders er onder zetten. Met zijn allen kunnen wij laten zien dat de christelijke politiek springlevend is!

Bij PerspectieF is er de komende tijd ook genoeg te beleven. Het is weer zomer, en dat betekent dat de internationale zomerschool weer bijna wordt gehouden. Hier heb ik erg veel zin in. Gezamenlijk met jongeren uit verschillende landen komen wij voor een week in Macedonië bij elkaar. Naast veel gezelligheid en het verkennen van een land waar ik nog niet eerder ben geweest, zullen wij praten en discussiëren over verzoening. Een mooi christelijk thema, dat voor allerlei internationale en nationale kwesties van belang is. Via de website www.ecpyn.org kunnen jullie ook meer lezen over de internationale zomerschool. Tijdens de internationale zomerschool zullen jullie natuurlijk ook op de hoogte worden gehouden.

Een nieuwe toezegging van het bestuur is ook om de weblog van het bestuur beter bij te houden. Hou dus ook de website van PerspectieF in de gaten. Wekelijks hoor je hier weer een nieuw verhaal te kunnen lezen. En mocht het tempo toch weer inzakken, spreek ons er op aan ;-)

Reacties op 'Week 24 - Niels'

Archief > 2010 > juni