Geen uitverkoop onderwijsvrijheid

woensdag 16 januari 2002 10:04

“De Partij van de Arbeid en GroenLinks en helaas ook de VVD laten zich veel te makkelijk op sleeptouw nemen door D66 in haar poging om de vrijheid van onderwijs verder te ondergraven”, aldus Arie Slob.

Christenen door stemgedrag medeverantwoordelijk voor onderwijsbeleid

De onderwijswoordvoerder van de ChristenUnie noemt de vrijheid van onderwijs een groot goed. Hij benadrukt dat daar in het verleden in het parlement een stevige strijd voor is gevoerd. “Laten we de vrijheid van onderwijs nu alsjeblieft niet in de uitverkoop doen”.

De ChristenUnie maakt zich sterk voor het recht van ouders om hun kinderen onderwijs te laten volgen dat aansluit bij de opvoeding thuis. “Als ik kijk naar de huidige discussies in de Tweede Kamer ben ik bang dat er in de toekomst steeds meer aan dat recht getornd zal worden”, aldus Arie Slob. Hij rekent erop dat belijdende christenen die in het verleden op niet-christelijke partijen hebben gestemd zich rekenschap geven van de gevolgen van hun stemgedrag voor de vrijheid van onderwijs: “Ik hoop dat zij daar nog eens goed over nadenken en beseffen dat zij met een stem op een niet-christelijke partij straks misschien medeverantwoordelijk zijn voor een onderwijsbeleid dat de toets niet kan doorstaan”.
Arie Slob

Reacties op 'Geen uitverkoop onderwijsvrijheid'