CU zoekt geheim van Kloosterhaar

CU zoekt geheim van Kloosterhaar 3maandag 05 december 2011

Op woensdagmiddag 30 november bezocht de ChristenUnie fractie Kloosterhaar. De fractieleden wilden tijdens dit werkbezoek het geheim van Kloosterhaar ontdekken.

Hoe komt het dat in Kloosterhaar zoveel te doen is zonder dat daar subsidie van de gemeente voor nodig is?

In het wijkcentrum ’t Haarschut ontmoette de ChristenUnie de beheerder van het gebouw en een aantal vrijwilligers van de werkgroep Noaberschap. Zij vertelden wat er zoal georganiseerd wordt voor de bewoners van Kloosterhaar. Niet alleen voor ouderen, maar ook voor de jeugd. De vele activiteiten bevorderen de sociale samenhang in het dorp en worden helemaal door vrijwilligers gerund. Het geheim schuilt zo te zien in een klein groepje gangmakers dat een steeds grotere groep vrijwilligers enthousiasmeert. De ChristenUnie was vol lof over deze prestatie en vond Kloosterhaar een voorbeeld voor de andere kernen in de gemeente Hardenberg.

Ook Sibculo werd deze middag bezocht. In het wijkcentrum De Horst worden veel activiteiten georganiseerd door vrijwilligers. Hoewel Sibculo maar zo’n 1500 inwoners telt, zijn er veel verenigingen actief. Ook is door particulier initiatief een dagopvang voor ouderen,  een peuterspeelzaal en de kinderopvang gestart. Dankzij vrijwilligers bleef ook de bibliotheek voor het dorp behouden.

Reacties op 'CU zoekt geheim van Kloosterhaar'