ChristenUnie bezorgd over stoppen met aankopen van nieuwe natuur

maandag 11 oktober 2010 09:25

Het nieuwe kabinet van VVD en CDA heeft aangekondigd om natuurschakels zoals de robuuste verbindingszones te schrappen. Daarop volgend heeft de provincie Overijssel besloten direct te stoppen met het aankopen van gronden die bedoeld zijn om nieuwe natuur te ontwikkelen.

Ook de gemeente Hardenberg heeft een aantal natuurschakels waaronder het Vechtdal en de beoogde robuuste verbindingszone vanuit het Vechtdal naar Duitsland. De fractie van de ChristenUnie gemeente Hardenberg maakt zich daar zorgen over. Want wat betekent dit onder andere voor projecten als ruimte voor de Vecht en het beoogde Vechtpark in de plaats Hardenberg. Maar vooral ook daar waar de robuuste verbindingszone aangelegd zou worden vanuit het Vechtdal via Brucht, Bruchterveld en Ebbenbroek naar Duitsland.

Dit heeft ertoe geleid dat de ChristenUnie vragen heeft gesteld aan het college van de gemeente Hardenberg maar ook naar aanleiding van uitspraken van gedeputeerde Jansen van de provincie Overijssel.

De fractie van de ChristenUnie wil graag weten van het college van B&W of dit gevolgen heeft voor projecten als ruimte voor de Vecht en  het vechtpark, en niet in de laatste plaats wat dit betekent voor de robuuste verbindingszone, voor de landbouwers en bewoners van het gebied Brucht, Bruchterveld en Ebbenbroek.

Reacties op 'ChristenUnie bezorgd over stoppen met aankopen van nieuwe natuur'