Algemene Beschouwingen ChristenUnie begrotingsvergadering

donderdag 23 november 2006 10:43

Inleiding

Vandaag praten we over de eerste begroting van een nieuw college. Dit voorjaar hebben we gemeenteraadsverkiezingen gehad en dat heeft een toch wat andere raad opgeleverd dan we tot nu toe gewend waren. Zo hebben we twee nieuwe partijen in de raad, en verschillende fracties zijn wat groter of juist wat kleiner geworden. Ondanks die wat andere verhoudingen hoopt de ChristenUnie op een goede verstandhouding en een constructieve samenwerking om samen aan de slag te gaan voor onze gemeente. Er staat in de bijbel een heel mooie tekst hierover: (Jer. 29:7) Bid tot de HEER voor de stad en zet je in voor haar bloei, want de bloei van de stad is ook jullie bloei. M.a.w.: Voel en toon je betrokken bij het wel en wee van je eigen stad en haar inwoners. Dat is de leidraad voor de fractie van de ChristenUnie.

We zijn als ChristenUnie deze nieuwe gemeenteraadsperiode ingegaan met het motto voor elkaar. Daar bedoelen we mee dat we willen werken aan een echte samenleving waarin mensen zich verantwoordelijk voelen voor elkaar en hun omgeving. Daarboven moet een dienstbare en zorgzame overheid staan, met name voor de zwakkeren. Ik hoop dat we als raad ons daar samen voor willen inzetten, ondanks verschillen die er mogen zijn.

Hieronder kunt u het volledige document downloaden.

AlgemeneBeschouwingenChristenUnie35,4 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Algemene Beschouwingen ChristenUnie begrotingsvergadering'