Waardevol lintje voor vd Heide Zorg & Coaching

PvdHZorgwoensdag 13 februari 2019 20:13

Aan Peter van der Heide werd op 13 februari door de ChristenUnie een waardevol lintje uitgereikt vanwege zijn bijzondere verdiensten voor jongeren en ouderen die moeilijk werk kunnen krijgen, zinvol bezig willen zijn en begeleiding nodig hebben.

De fractieleden uit Hardenberg en het statenlid van de ChristenUnie in Overijssel waren onder de indruk van de opvangmogelijkheden en de dagbesteding die geboden wordt. Een mooi voorbeeld voor sociaal ondernemen.

Peter en zijn coaches zetten zich op dit moment in voor jongeren van 16 jaar tot en met ouderen van 83 jaar. Het betreft mensen die moeilijk aan de slag kunnen komen op de arbeidsmarkt, maar wel graag zinvol bezig willen zijn. Ze worden veelal aangedragen door gemeentelijke organisaties, welke elders geen plaats voor hun kunnen vinden. Bij van der Heide coaching en zorg kunnen ze aan de slag in de werkplaats. Daar maken ze op bestelling allerlei houten artikelen, zoals bijvoorbeeld statafels, maar ook andere houten meubels. Ook fabriceren ze metalen deksels of repareren ze fietsen. Dat laatste hebben ze onder andere gedaan voor de mensen die in het AZC verblijven. De werkplaats is een veilige omgeving. Waardering is daar belangrijker dan productiedruk, omdat het gaat om het creëren van kansen voor mensen die met begeleiding toch heel wat kunnen presteren. Dat ze heel wat kunnen blijkt ook wel uit de opdrachten die ze krijgen voor het verbouwen van badkamers en overkappingen. Deze laatste prefabriceren ze en plaatsen ze op aanvraag. Bij Vd Heide Zorg & Coaching gaat het verder dan alleen dagbesteding. Ze regelen ook huisvesting en begeleiding voor jongeren, die zelf daartoe niet in staat zijn. Er is sprake van werk met de menselijke maat. Moet een jongere naar ziekenhuis, tandarts of een andere instantie en durft of kan deze niet alleen dan springen de coaches in en gaan mee. Net dat kleine stukje aandacht meer maakt dat mensen zich waardevol vinden. Peter komt graag in contact met werkgevers die zijn mensen vast werk of zijn onderneming opdrachten kunnen beiden.

Reacties op 'Waardevol lintje voor vd Heide Zorg & Coaching'