IMG_0352.jpgzondag 23 juni 2019 22:35

Op zaterdag 22 juni vond traditiegetrouw de Focusdag plaats. Tijdens deze Algemene Ledenvergadering kozen de leden een nieuw bestuur voor het komende politieke jaar.

De leden hadden veel te kiezen: maar liefst zeven kandidaten werden voorgedragen voor de vier beschikbare functies. Na een intensieve stemronde werd duidelijk dat Bina Chirino de functie van bestuurslid Internationaal gaat vervullen, Michiel Boer werd verkozen tot de nieuwe penningmeester, Simon Pouwelse en Sylvana Bal gaan respectievelijk de functies van Lokaal en Organisatie vervullen.

Achterste rij v.l.n.r: Simon Pouwelse, Siewerd de Jong, Jeroen Troost

Voorste rij v.l.n.r.: Sylvana Bal, Michiel Boer, Matthijs Vet, Bina Chirino

Naast de stemming was er ook ruimte om moties te bespreken en speerpunten voor komend jaar te verkiezen. Na de brainstorm kozen de leden 75 jaar VN, representatie in de politiek en maatschappelijk verantwoord ondernemen tot de drie speerpunten voor het politieke jaar 2019-2020.

Het volle programma werd afgesloten met een korte lezing van Michel Klein,  fractievoorzitter en statenlid voor de ChristenUnie in Noord-Holland. Hij vertelde over zijn werk en de keuzes die hij moet maken. Ook wees hij op de impact van beleid over de natuur. Natuurlijk werd de dag afgesloten met een borrel in één van de vele cafés die Amsterdam rijk is.

Heeft de VN jouw interesse? Of vind je representatie belangrijk? Of ben je gewoon benieuwd wat PerspectieF allemaal doet? Kom dan eens langs bij een PerspectieF-evenement! Meld je aan via www.perspectief.nu/nl/actiefworden. Het eerstvolgende evenement van PerspectieF is de Kick-Off op 14 september 2019 in Ede.

Reacties op 'Terugblik Focusdag 2019'