PJO-parlement

donderdag 24 mei 2018 20:57

Op 24 en 25 mei vindt het jaarlijkse PJO-parlement plaats in Den Haag. Hier krijgen leden van de politieke jongerenorganisaties de kans om met elkaar te overleggen, onderhandelen en debatteren. Dit alles vindt plaats in de politieke arena van ons land: De Tweede Kamer der Staten-Generaal.

We zullen als PerspectieF vooraf met elkaar spreken over ons 'verkiezingsprogramma', onze standpunten en onze onderhandelstrategieeën. Daarna gaan we naar Den Haag om te lobbyen met de andere deelnemers zodat we zoveel mogelijk van onze standpunten verwerkt kunnen krijgen in akkoorden. We zullen over de thema's en akkoorden in debat gaan met andere PJO's en krijgen interessante lezingen van sprekers. Tijdens deze dagen is er ook veel ruimte voor gezellige etentjes en borrels!

De thema's van deze editie van het PJO-parlement zijn als volgt: Vrede & Veiligheid, Onderwijs & Cultuur, Wonen & Werken en Democratie & Rechtstaat

De kosten voor deelname via PerspectieF aan het PJO-parlement zijn 15 euro exclusief overnachting en 45 euro inclusief overnachting.