Joël Voordewind presenteert website over christenvervolging

Joel Voordewind - Foto Ruben Timmandonderdag 16 augustus 2012 15:32

Morgen presenteert ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind op het Flevofestival de website www.tegenwind.info. Met de campagne ‘Tegenwind!’ willen de jongerenafdelingen van Open Doors, Trans World Radio en PerspectieF ChristenUnie jongeren, jongeren bewust maken van christenvervolging wereldwijd. Voordewind ondersteunt de actie van harte. “Ik ben blij met dit gezamenlijk initiatief van de drie organisaties. Door deze website 'tegenwind' kan nu iedereen actief betrokken zijn bij de strijd tegen geloofsvervolging. Laat je stem horen, dan pak ik het op in de politiek.”

Voordewind zal tijdens een seminar op het Flevofestival vertellen over zijn strijd tegen christenvervolging wereldwijd. Dat doet hij aan de hand van zijn boek ‘Ben ik nou gek?’, waarin zijn visie staat beschreven over hulp aan de zwakken. Jongeren kunnen op het seminar en via de website ‘Kamervragen’ stellen die Voordewind kan oppakken. “Op die manier kunnen jongeren ook echt iets veranderen”, volgens het Kamerlid. Hij zal tijdens het seminar ook meer vertellen over zijn reizen naar Pakistan en Egypte, die in het teken stonden van christenvervolging.

Godsdienstvrijheid
Joël Voordewind