Arie Slob bezoekt brandweer Hardenberg

Auto Arie Slobvrijdag 21 mei 2010

Arie Slob, de fractievoorzitter van de ChristenUnie fractie in de 2e kamer heeft een werkbezoek gebracht aan de provincie Overijssel. In Hardenberg stond de brandweer en haar vrijwilligers op het programma.

Auto
Arie Slob kwam aan met de eigen auto, welke speciaal voor de 2e kamer verkiezingen een nieuw uiterlijk heeft gekregen. De auto is volledig ChristenUnie blauw met achterop een foto van de lijsttrekker Rouvoet en op de motorkap een foto van de kandidatenlijst voor de 2e kamer. Onderweg naar Hardenberg vielen hem de borden met de posters van Rouvoet langs de weg op, dus plaatste hij direct een berichtje op Twitter:
“Tussen Ommen en Hardenberg allemaal posters met Rouvoet langs de weg. Zo hoort het.”

Brandweer
Bij de brandweerkazerne aan de Europaweg is de delegatie van Arie Slob ontvangen met een korte presentatie over de organisatie en de ontwikkelingen in het brandweerwerk. Centraal stond de grote bijdrage van de vrijwilligers, welke zich met veel toewijding inzetten voor het werk van de brandweer. Binnen het werkveld van de brandweer komt er steeds meer aandacht voor preventie, immers voorkomen is beter dan genezen.

Na het open gesprek op de kazerne stond er een demonstratie van een auto ongeval op het programma, waaraan Arie Slob zelf ook deelnam en een autoschaar ter hand nam om een auto te knippen. Ook de voertuigen en werkwijze van de Hardenbergse brandweer zijn de revue gepasseerd.

Arie Slob sprak zijn waardering uit voor de organisatie van de brandweer en de noodzakelijke ondersteuning door de vrijwilligers. Het volgende bericht plaatste hij hierover op Twitter:
“Werkbezoek brandweer Hardenberg. Van de 140 brandweerlieden zijn er 125 vrijwilliger. Geweldig om te zien. Wat een burgerzin.”

Vervolg
Vervolgens is de delegatierond het middaguur vertrokken richten Ommen, waar een werkbezoek werd gebracht aan een zorgboerderij en de gemeente Ommen en Dalfsen.