Nieuwe fractievoorzitter CU hardenberg

dinsdag 13 april 2010

Mettina Grimmerink heeft, nu de coalitiebesprekingen zijn afgerond, haar taak als fractievoorzitter van de ChristenUnie overgedragen aan Wim Boersma. Na de verkiezingen op 3 maart benoemde de fractie Boersma tot de nieuwe voorzitter. Hij verzocht mevrouw Grimmerink nog een paar weken haar rol te blijven uitvoeren om samen met beoogd wethouder Jannes Janssen, de coalitiebesprekingen te voeren.

Mettina Grimmerink heeft 4 jaar de fractie geleid en voor de verkiezingen aangegeven het fractievoorzitterschap over te willen dragen aan een ander, om in de fractie haar deskundigheid op diverse terreinen in te kunnen zetten.

Wim Boersma (56) woont sinds 1991 in Hardenberg en is werkzaam bij het Vechtdal College als directeur vmbo.

Na de verkiezingen werd Jannes Janssen geïnstalleerd als gemeenteraadslid. In de nieuwe coalitie zal hij namens de ChristenUnie, zijn plaats in het College van B&W opnieuw innemen. Dinsdag 20 april wordt hij geïnstalleerd als wethouder en verlaat daarmee de fractie. Zijn plaats wordt ingenomen door mevrouw Aly Willems uit Bergentheim.

De fractie wordt vanaf 20 april gevormd door:

de dames: Anja van den Dolder, Mettina Grimmerink, Jenny Weitkamp en Aly Willems
en de heren: Wim Boersma, Klaas Mulder, Sake-Christiaan Stelpstra.

Reacties op 'Nieuwe fractievoorzitter CU hardenberg'