Politiek iets voor mij?

zaterdag 04 april 2009

Met het oog op de komende gemeenteraadsverkiezingen is de kiesvereniging ChristenUnie-Hardenberg, op zoek naar nieuw politiek talent.

Oriëntatiecursus  “ Politiek iets voor mij?”

De ChristenUnie- Hardenberg  is op zoek naar nieuw  talent. Zij wil jong ,oud, vrouw  en man stimuleren, hun talenten te gebruiken  in de politiek.

Doel
Tijdens een ééndaagse cursus krijg je een beeld van het werk in de politiek. Ruime aandacht wordt besteed aan jouw eigen kwaliteiten en hoe je die positief in de christelijke politiek kunt inzetten.

Doelgroep
De cursus is bedoeld voor mensen (leeftijd 18 - 99 jr)   die wel geïnteresseerd, maar nog niet actief zijn in de politiek. Wil je er achter komen of politiek iets voor jou is? Kom dan naar de cursus "Politiek iets voor mij?"

Ook mensen die (nog) geen lid zijn van de ChristenUnie zijn van harte welkom.

Omschrijving
In deze cursus geven gecertificeerde CU-trainers de deelnemers een kijkje achter de schermen. De cursus is thematisch opgezet in 4 ontmoetingen: Ontmoeting met de ander, met een fractielid, met jezelf  en met de ChristenUnie.
In ontmoeting met jezelf wordt het thema ‘zicht op mogelijkheden en belemmeringen’ belicht: Welke belemmeringen spelen een rol om politiek actief te worden en er worden handvatten en ondersteuning geboden bij het wegnemen van die belemmeringen. Kwaliteiten worden zichtbaar gemaakt.

Ook wordt het thema “Omgaan met invloed en macht” uitgediept.   Verder werpen deelnemers een blik in de agenda van een gemeenteraadslid.  Ook worden deelnemers geïnformeerd over wat de ChristenUnie als organisatie aan ondersteuning te bieden heeft. En uiteraard is er de ontmoeting met de ander, met elkaar.

Datum en Tijd
Zaterdag 9 mei  van 10.00 - 16.00 uur .

Plaats:  Ergens in Hardenberg. Wordt na aanmelding in de toegestuurde uitnodiging bekend gemaakt .

Kosten
€ 20,- inclusief cursusmateriaal en lunch. Studenten  € 10,-  ( N.B. op de website staat een ander bedrag. De kiesvereniging ChristenUnie-Hardenberg betaalt het verschil tussen beide bedragen)

Informatie : Margriet Westerbeek , 0523-270581 mwesterbeek@planet.nl

Aanmelden:

Reacties op 'Politiek iets voor mij?'