Minister Arie Slob bezoekt gemeente Hardenberg

slob veldzichtzaterdag 17 maart 2018 19:02

Zaterdag 17 maart was Arie Slob, minister voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media, even terug in Veldzicht in Balkbrug.

Tot zijn opluchting was het straatnaambordje met zijn naam erop verdwenen. Dat was er bij zijn bezoek in oktober 2013 neergezet, als dank voor zijn succesvolle inspanningen om Veldzicht open te houden. Hij vond dat destijds ook al te veel eer. Wat niet wegneemt dat hij blij was weer terug te zijn, om samen met een aantal ChristenUnie (kandidaat)raadsleden en wethouder Jannes Janssen door de directie van Veldzicht bijgepraat te worden over hoe het nu met Veldzicht gaat. Want nadat in het najaar van 2013 het goede bericht kwam dat Veldzicht toch mocht openblijven, moest het roer wel om. En dat is gelukt. De instelling heet nu "Centrum voor Transculturele Psychiatrie Veldzicht" en helpt patiënten, veelal met een andere culturele achtergrond, met complexe psychiatrische problemen. Het gaat inmiddels zo goed, dat er voor het Veldzicht wel degelijk een bestendige toekomst weggelegd lijkt te zijn.

Daarna was het met gezwinde spoed door naar GBS de Morgenster, waar zij met hun leerling-gerichte aanpak heel succesvol zijn. De school besteedt daarbij specifiek aandacht aan drie onderdelen: waarden en normen, 21ste eeuw vaardigheden en goede resultaten. Wellicht vindt het landelijk navolging. WAARDEVOL onderwijs in Hardenberg.

Reacties op 'Minister Arie Slob bezoekt gemeente Hardenberg'