ChristenUnie steunt de kledingbank

Logo kledingbankwoensdag 21 februari 2018 16:59

Op de dag van de Sociale Rechtvaardigheid, waar we internationaal extra aandacht schenken aan minderbedeelde medewereldbewoners, heeft ChristenUnie de handen uit de mouwen gestoken bij de kledingbank in Hardenberg.

Dinsdag 20 februari is de ChristenUnie Hardenberg een ochtend aan het werk geweest bij de kledingbank. Helaas komt armoede ook in onze eigen gemeente voor. Het is daarom mooi om te zien dat zo veel vrijwilligers zich met hart en ziel inzetten om mensen die het minder getroffen hebben een steuntje in de rug te bieden. “Wij willen het mensen graag makkelijker maken de hulp te krijgen waar zij recht op hebben. Vaak moeten er voor allerlei regelingen even zoveel formulieren worden ingevuld. Dat moet toch eenvoudiger kunnen, bijvoorbeeld door de bijstand regelluw te maken." Aldus Bas Kuipers, nummer 7 op de kieslijst van de ChristenUnie Hardenberg.

In het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie is Waardigheid één van de vier hoofdthema's. "Wij vinden dat iedereen meetelt en de mogelijkheid moet hebben mee te doen in de samenleving. Daarom steunen wij dit soort initiatieven graag."

Reacties op 'ChristenUnie steunt de kledingbank'