ChristenUnie Partijcongres

zaterdag 30 januari 2021 12:07

Op 30 januari 2021 houdt de ChristenUnie voor de tweede keer een online partijcongres. Dit congres staat voornamelijk in het teken van het verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen van 17 maart 2021. Alle leden en geïnteresseerden zijn van harte welkom om ons digitale partijcongres online mee te beleven!

Als lid kunt u zich ook aanmelden voor de deelsessies waarin de amendementen op het verkiezingsprogramma worden besproken en ter stemming gebracht. Dit kunt u doen tot vrijdag 22 januari 17:00 uur.

Om mee te stemmen tijdens het congres op zaterdag de 30e kunt u zich aanmelden tot woensdag 27 januari 12:00 uur. Als u zich na deze deadlines aanmeldt, kunt u het congres wel volgen, maar kunt u helaas niet deelnemen aan de deelsessies en stemmingen tijdens het congres.

Stemmingen in deelsessies
De ervaring leert dat er meestal veel amendementen worden ingediend bij de behandeling van een verkiezingsprogramma. We willen, net als in 2016, alle ruimte geven aan het debat over de amendementen. Om dit zo optimaal mogelijk te doen hadden we in 2016 deelsessies met stemmingen. Dat heeft toen goed gewerkt. Dat willen we weer doen, maar vanwege de Covid-19 situatie doen we deze online deelsessies op de maandag- t/m donderdagavond, voorafgaand aan het congres, 25 t/m 28 januari. Hiervoor kunt u zich apart aanmelden via deze uitnodiging. Verder informatie ontvangt u in de week voorafgaand aan deze avonden. Om u zoveel mogelijk gelegenheid te geven om mee te praten kunt u zich voor elke deelsessie opgeven.

Deelsessies
We hebben de deelsessies langs de lijnen van de hoofdstukken van het verkiezingsprogramma als volgt ingedeeld:

Maandagavond 25 januari:      Algemeen & “Land van gedeelde waarden”
Dinsdagavond 26 januari:       “Zorgzame samenleving”
Woensdagavond 27 januari:    “Een economie waarin mensen kunnen bloeien” & “Internationale vrede en gerechtigheid”
Donderdagavond 28 januari:   “Leven op een groene en schone aarde”

Aanmelden voor het partijcongres en de deelsessies kan via:

Reacties op 'ChristenUnie Partijcongres'