Thema-avond: Veelkleurige politiek

maandag 09 maart 2020 09:24

Wereldwijd en in Nederland verandert het christendom erg snel. In Nederland zijn er inmiddels ongeveer een miljoen christenen met een migratieachtergrond. Soms zijn zij politiek actief; vaker voelen zij een drempel om politiek actief te worden. Om die drempel voor hen te verlagen, helpt het vaak om meer te weten over hun achtergrond.

Wat betekent de aanwezigheid van een miljoen christenmigranten in Nederland voor de ChristenUnie? Hoe kunnen we ons op een zinvolle manier aan elkaar verbinden, met openheid om van elkaar te leren en met respect voor elkaars eigenheid? Wat kan de ChristenUnie leren van christenen uit andere tradities en wat kan de ChristenUnie betekenen voor christenen met een migratieachtergrond?

Op maandag 9 maart gaan we vanuit het Wetenschappelijk Institutuut van ChristenUnie hierover graag in gesprek tijdens de thema-avond 'Veelkleurige politiek' in de Rotterdamse kerk De Schutse. Onder het genot van een heerlijke maaltijd zullen we gesprekken voeren over dit thema, en met elkaar nadenken over kansen in de samenwerking, en moeilijkheden die we daarin kunnen tegenkomen. Het programma zal deels in het Nederlands en deels in het Engels zijn.

WI-onderzoeker Madelon Grant zal tijdens de thema-avond haar boek Beelddragen presenteren, en ook hoogleraar Philip Jenkins zal een inhoudelijke bijdrage leveren. Daarnaast zal Joël Voordewind aanwezig zijn. Don Ceder is deze avond uw gastheer en gespreksleider.

Meld je aan via:

Reacties op 'Thema-avond: Veelkleurige politiek'