Raadslid: Actie tegen ethische plannen kabinet

donderdag 02 september 1999 17:21

ZWOLLE – Het Zwolse GPV-raadslid A. Slob wil door middel van een serie bijeenkomsten Nederlandse christenen oproepen tot bezinning, verootmoediging en gebed. Dit in verband met verscheidene kabinetsplannen die „een verdere aantasting van het leven” inhouden.

Slob doelt daarbij op het toestaan van de abortuspil, het oprekken van de bestaande grens van 24 weken voor abortus provocatus, het gebruik van menselijke foetussen voor onderzoek, het niet langer strafbaar stellen van euthanasie en de mogelijkheid dat 12- tot 15-jarigen zelfstandig voor euthanasie kiezen.

Slob heeft in zijn woonplaats een bezinningsbijeenkomst georganiseerd op 20 september, in samenwerking met de plaatselijke afdelingen van VBOK en NPV. In Groningen, Den Haag, Terneuzen, Hengelo, Utrecht, Harderwijk, en Kampen wordt nagedacht over navolging op de dagen rond Prinsjesdag. Slob, die de actie op persoonlijke titel voert, wil alle christenen bij de bijeenkomsten betrekken. Hij heeft niet de illusie dat hiermee de plannen worden tegengehouden, maar hoopt op een appèl richting regering, het parlement en het Nederlandse volk. De partijbureaus van RPF, SGP en GPV hebben reeds positief gereageerd op het initiatief.

Bron: Reformatorisch Dagblad

Van onze binnenlandredactie