Kandidatenlijst & Verkiezingsprogramma vastgesteld door de leden

SakeCdinsdag 10 oktober 2017 15:40

Ledenvergadering ChristenUnie Hardenberg stelt kernpunten verkiezingsprogramma vast, kiest Sake-Christiaan Stelpstra als lijsttrekker en stelt de kandidatenlijst gemeenteraad vast. Het aanwijzen van een mogelijke wethouders kandidaat volgt later.

Lijst

Op advies van selectiecommissie en bestuur heeft de ledenvergadering (9-10-2017) van de ChristenUnie de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld conform de voordracht. De huidige fractievoorzitter Sake Christiaan Stelpstra uit Hardenberg is aangewezen als lijsttrekker. De eerste 10 van de lijst zijn:

1. Sake-Christiaan Stelpstra, Hardenberg (M/36)
  2. Simone Hof, Balkbrug (V/50)
  3. Erik van de Grampel, Hardenberg (M/61)
  4. Wiepie van der Veen, Dedemsvaart (V/30)
  5. Hans Odink, Hardenberg (M/54)
  6. Tjalle ter Stege, Hardenberg (M/55)
  7. Bas Kuipers, Hardenberg (M/24)
  8. Gineke Peltjes, Bergentheim (V/51)
  9. Henri Lennips, Hardenberg (M/44)
  10. Marcel Kuckelkorn, Hardenberg (M/48)

Programma

Het verkiezingsprogramma WaardevolHardenberg.nl is geschreven rondom een viertal thema’s; dienstbaarheid, vrijheid, waardigheid en duurzaamheid. Een dienstbare overheid, vrijheid voor eigen keuzes,  waardig bestaan voor iedereen met zorg voor diegene die dat nodig hebben en als rentmeesters duurzaam omgaan met onze natuur. Hiermee geven wij een Bijbels invulling aan onze verantwoordelijkheid als gemeentebestuur.

Kandidaat wethouder

Eind juni werd bekend dat Jannes Janssen na de verkiezingen van 21 maart  2018 niet terugkeert in de politiek en dat Wim Boersma mogelijk zijn opvolger wordt als wethouder. Boersma heeft, na rijp beraad, besloten zich niet te kandideren. De komende tijd zullen bestuur en fractie zich beraden wie als opvolger van Janssen wordt voorgedragen voor het geval de ChristenUnie opnieuw deel gaat uitmaken van de coalitie.

Namens bestuur en fractie,

Klaas Bakker, voorzitter bestuur

Noot voor de redactie
Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met de voorzitter van het bestuur Klaas Bakker: 06-46607509 | Fractievoorzitter Sake-Christiaan Stelpstra: 06-30370302