Kinderstraat “Het kwartier” uit Balkbrug wint NoaberschapsAward 2016

Winnaars met sculptuur en geldbedragdinsdag 21 juni 2016 09:46

Als onderdeel van het thema “Zichtbaar Betrokken” wordt binnen de ChristenUnie Hardenberg blijvend aandacht gegeven aan Noaberschap. Op basis daarvan werd op vrijdag 17 juni in het LOC een thema-avond over Noaberschap georganiseerd.

Voorafgaand hieraan was een oproep gedaan om lokale initiatieven in te zenden, zodat die mee konden dingen naar de Noaberschaps Award 2016. Uit alle ontvangen inzendingen zijn vier organisaties genomineerd, nl.: Stichting Veur Mekaar uit Bergentheim; Kinderstraat Het Kwartier uit Balkbrug; stichting Present uit Hardenberg en stichting De Makelij uit Dedemsvaart. Door middel van aansprekende presentaties hebben de genomineerden zich gepresenteerd aan het aanwezige publiek en de jury.

Aanvullend aan de presentaties hield Gert-Jan Segers als fractievoorzitter van de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie een toespraak, waarin hij zijn zorgen deelde over de kloof en tweedeling in de maatschappij. Juist de initiatieven die zijn gepresenteerd door de genomineerden werden dan ook door Gert-Jan geroemd. Hij was ook vol lof over de Noaberschap beleving en initiatieven die zijn gepresenteerd en plaatsvinden in de gemeente Hardenberg.

Na een mooi verwoorde inhoudelijke toelichting door de jury, verwoord door Erik van de Grampel, werd de winnaar bekend gemaakt. De dolgelukkige initiatiefnemers Inge Bouman en Annemiek Grooteboer van de kinderstraat “Het Kwartier” namen de Noaberschaps sculptuur in ontvangst die hen werd uitgereikt door Gert-Jan Segers. Daarnaast ontvingen zij het bij de prijs behorende geldbedrag van € 500, -.

“Na alle ‘gelikte’ presentaties hadden wij dit niet verwacht” zo luidde het enthousiaste commentaar van Annemiek Grooteboer. Ze gaf aan erg blij te zijn met de prijs die in zijn geheel wordt ingezet voor de Kinderstraat “Het Kwartier” in Balkbrug.

Steunfractie

Archief > 2016 > juni