Eerste namen bekend van de kandidaat-bestuursleden

DSC04005.JPGdonderdag 03 mei 2012 19:41

Op 2 juni 2012 vindt de Algemene Ledenvergadering van PerspectieF plaats. Tijdens de ALV zullen vele zaken aan bod komen, waaronder de voordracht van zes nieuwe kandidaat-bestuursleden. Twee van deze bestuursleden zijn momenteel al op interim basis actief binnen het bestuur. Daarnaast draagt het bestuur een penningmeester, twee politieke bestuursleden en een voorzitter voor als kandidaat-bestuursleden.

Vandaag maken we alvast de namen bekend van de kandidaat-penningmeester en kandidaat politiek bestuursleden en vertellen we wie ook al weer onze twee interim-bestuursleden zijn. Zij worden tijdens de ALV - net als de andere kandidaat-bestuursleden - voorgedragen als kandidaat. Binnen enkele dagen zullen we de nieuwe kandidaat-voorzitter bekend maken.

Bestuurslid politiek

Tijdens de ALV worden twee kandidaten aangedragen als opvolgers van Maarten van Ooijen en Niels Rijke, namelijk Matthijs de Snoo en Reint Baas.

Matthijs is 18 jaar, woont in Rotterdam waar hij Economie & Bedrijfseconomie en Rechtsgeleerdheid studeert. Daarnaast is hij actief bij de VGSR en werkt hij als student-assistent en mentor. Matthijs is op dit moment binnen PerspectieF actief als voorzitter van de werkgroep Democratie, Bestuur en Burgerschap en heeft verder nog vele andere rollen vertolkt binnen de organisatie. Matthijs: ‘PerspectieF heeft een visie en een goed verhaal. PerspectieF denkt na en staat met twee benen in de maatschappij en dat maakt PerspectieF zeer relevant.’

De tweede kandidaat die wordt voorgedragen is Reint. Hij is 23, woont in Utrecht waar hij rechtsgeleerdheid studeert. Daarnaast werkt hij als griffier bij de Centrale Raad van Beroep en is hij lid van NSU. Momenteel is hij voorzitter van de werkgroep Justitie en Veiligheid. Reint: ‘Christelijke politiek behoort uit te gaan van duurzaamheid, godsdienstvrijheid en dienstbaarheid. Deze thema's spreken mij ten zeerste aan en daarom zet ik mij graag in voor PerspectieF!’

Penningmeester

Lodewijk Tax is kandidaat-bestuurslid voor de functie van Penningmeester. Lodewijk is 20 jaar, woont in Leiderdorp en studeert Economie & Bedrijfseconomie. Daarnaast werkt hij in een denktank bij een grote multinationale onderneming, is hij actief in het bestuur van zijn katholieke kerk en een beleggersvereniging. Binnen PerspectieF zit Lodewijk tevens in de werkgroep Economie en Financiën. Lodewijk: ‘PerspectieF is voor mij belangrijk omdat het ook de vertegenwoordiging is van het Christelijk geluid onder jongeren in de maatschappij. In de huidige maatschappij is het niet altijd makkelijk om dat vol te houden, daarom is het belangrijk dat men elkaar opzoekt. Maar de standpunten van PerspectieF getuigen van de sterke ruggengraat en de sterke Christelijke visie.’ Lodewijk zal, wanneer hij benoemd wordt, vanaf september zitting nemen in het bestuur omdat hij deze zomer voor zijn studie in het buitenland is. Tot die tijd zal de huidige penningmeester, Martin Otte, de functie van penningmeester op zich nemen.

Interim bestuursleden

Eerder maakten we al bekend dat Marlieke van den Engel en Janette van Kalkeren zijn benoemd als interim-bestuurslid. Maar toch nog even een korte introductie om je geheugen weer op te frissen.

Marlieke van den Engel is op 6 februari benoemd als interim-bestuurslid Ledenwerving & Promotie. Marlieke is 21 jaar en woont in Utrecht. Momenteel werkt zij op een basisschool en is actief bij haar studentenvereniging. Vanaf september hoop zij weer een nieuwe studie op te pakken. Marlieke: 'Ik vind het belangrijk dat jongeren nadenken over wat er gebeurt in de wereld zodat ze ook hun eigen mening kunnen vormen en dat stemgeluid kunnen laten horen.'

Op 5 maart is Janette van Kalkeren benoemd als interim-bestuurslid Communicatie. Janette is 25 jaar en woont in Utrecht. Ze heeft door haar studie en eerdere werk veel ervaring met communicatie. Momenteel wordt ze met name door bedrijven ingehuurd voor het opzetten en uitwerken van projecten binnen het vakgebied van de communicatie. Janette: ‘Ik vind het belangrijk dat jongeren bewust worden van de relevantie van politiek en de ruimte krijgen om actief betrokken te zijn bij de christelijke politiek.’

We hopen je te mogen ontmoeten op onze ALV op D.V. 2 juni 2012 in Amersfoort. Binnenkort wordt via de website meer bekend over de exacte locatie en de stukken.

Reacties op 'Eerste namen bekend van de kandidaat-bestuursleden'